Morten Dilling

Vierde generatie en directeur van DILLING

Dit had het verhaal kunnen
zijn over de verloren zoon

Maar gelukkig is het het verhaal van een man die jarenlang moest reizen, voordat hij besefte dat zijn vader al de basis had gelegd voor datgene waar hij voor naar huis wilde komen en zijn nieuwe droom op voort kon bouwen. “Ik heb nooit de druk gevoeld om het familiebedrijf over te nemen. Precies het tegenovergestelde, ik was bezig met studeren in het buitenland en was daarom bezig met alles behalve dat. Ik wilde geen ondergoed produceren, ik ging een andere richting op.“


De reis bracht Morten naar een CBS-studie (Copenhagen Business School) waardoor hij een enorme interesse kreeg in klanttevredenheid en daaraan wilde werken. Op dit moment werd e-commerce groter en daardoor verdwenen steeds meer fysieke winkels, en de ontmoeting met de klanten kon niet direct worden overgedragen aan de online-ervaring. Daarom begon Morten een kader te maken voor een nieuwe bedrijfsstrategie. Tevreden klanten moesten worden gecreëerd door hoge kwaliteit tegen redelijke prijzen rechtstreeks aan de individuele klant te leveren zonder dure tussenpartijen. Altijd met de ambitie van maximale focus op milieuvriendelijke productie en service voor de individuele consument.

“Ik ben verschillende keren in Duitsland geweest, die nog steeds de leidende rol heeft in biologische producten en duurzaamheid. Mijn vader had eeuwenlang duurzame en uitstekende kwaliteit geproduceerd. Dus voor mij was het volkomen duidelijk om op zijn levenswerk voort te bouwen.“

Ik heb nooit geprobeerd Morten te overtuigen om mijn levenswerk over te nemen. Daarom was het voor mij heel normaal dat hij op reis ging en zijn eigen ideeën en ambities volgde. Misschien was het ook een uitdaging voor hem dat ik nooit aan mijn missie twijfelde. Tot de dag aanbrak dat ik de weg naar nieuwe klanten niet kon vinden.

Toen keerde Morten terug met zijn visie en een sterke wens om het bedrijf naar de vierde generatie te brengen.

Villy Bertelsen
Derde generatie en voorheen directeur

Dus in 2009 kwam Morten weer thuis en presenteerde zijn vader het concept DILLING-ondergoed. De naam DILLING is ook de tweede naam van Morten en heeft Duitse roots. Daarom werd de basis van de eerste webshop ook geopend in Freiburg, de ‘biologische hoofdstad’ van Duitsland. Sindsdien zijn er meer landen aan toegevoegd, namelijk Denemarken, Nederland, Zweden, Finland en Groot-Brittannië en er zullen er meer volgen.


“Nu ben ik de vierde generatie om het erfgoed van mijn grootvader naar een hoger level te brengen. Ik ben hier heel trots op en blij mee. Maar ik ben me er ook van bewust dat het tijdelijk is. Op een dag zal iemand het van mij overnemen, als ze dat willen.“

10% korting op je eerste bestelling

Wanneer je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief. Tevens krijg je nieuws en inspiratie rechtstreeks in je inbox.

Accepteer marketing cookies om je aan te kunnen melden voor onze nieuwsbrief

Wijzig uw voorkeur

DILLING is een Deens familiebedrijf met een lange traditie in de productie van biologische wolproducten die je heerlijk warm houden. Vandaag de dag maken we biologische kleding van biologische merinowol en katoen voor het hele gezin met onze vierde generatie, onder leiding van Morten Dilling. Ons biologisch ondergoed wordt verkocht tegen voordelige prijzen, omdat je het rechtstreeks bij de fabrikant koopt.

Op onze website vind je zachte, ademende en allergievriendelijke kleding van natuurlijke stoffen, die zonder schadelijke chemicaliën en binnen Europa geproduceerd zijn onder goede arbeidsomstandigheden.

De meeste van onze producten zijn gecertificeerd met het Nordic Swan-ecolabel en worden met milde stoffen geverfd in DILLING's eigen ververij in Denemarken.

Je vindt de producten van DILLING in de volgende landen: dk.dilling.comdilling.dedilling.seuk.dilling.comdilling.fidilling.frno.dilling.com.